40% netrabat - Bestil senest 15/11
/Altid gratis levering på din ordre!
Vi oplever udfordringer med betalingskort, vi arbejder på at få det løst hurtigst muligt. Venligst ring til os eller send en mail, hvis du fortsat oplever udfordringer.
 

Handelsbetingelser

(Senest opdateret 23.11.2022)

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser opdateres løbende og er gældende for alle tilbud, ordre og leverancer køb hos JNA Vinduer & Døre A/S (JNA). Når du handler med JNA, indgås aftaler på dansk.

 

JNA ejes og drives af:

JABS Denmark A/S

Cvr nr. 13833583

Cortex Park Vest 3 - 5230 Odense M

E-mail: jna@jna.dk

Tlf.: 70 23 15 23

 

1) Bestilling 

Varen, du ønsker at bestille, lægges i indkøbskurven ved at klikke på ”Læg i kurv” ud for den pågældende varer. Ved at klikke på varekurv ikonet og "gå til kurv" kan du til enhver tid se hvilke varer, du har lagt i indkøbskurven, samt prisen på varerne. Når du er færdig med at vælge de varer, du ønsker, og når du har accepteret nærværende handelsbetingelser, går du videre til betalingssiderne/bestillingssiderne, hvor du kan afgive din bindende bestilling og gennemføre betalingen. Du kan afbryde købet helt frem til det tidspunkt, hvor du gennemfører betalingen.

2) Betaling 

Betaling forekommer i DKK. Du kan betale med Klarna faktura, Visa eller Mastercard og køb nu - med senere betaling. Visa og Mastercard gebyr vil blive pålagt. Enhver overførsel af penge til JNA.dk via hjemmesiden www.JNA.dk sker via en sikker krypteret forbindelse. Oplysningerne sendes krypteret, som kendetegnes ved, at der i læserens statuslinje vises en lukket lås. Betaling sker via Klarna, som opfylder meget strenge krav til sikkerhed. Du kan læse mere om Klarnas sikkerhedskrav ved at klikke her, og mere om deres vilkår læses ved at trykke her. 

Betaling af varer med Klarna:

Betal senere:

Betal alt inden 14 dage efter at varerne er sendt. Ingen forudbetaling, ingen renter og ingen gebyrer, når  du betaler til tiden. Læs mere om senere betaling her

Kort eller bankbetaling

Med kort kan du betale dine køb hurtigt, sikkert og nemt. Du kan tilknytte dine kort til Klarna første gang du skal betale noget, eller evt. gøre det på forhånd i Klarna-appen. Klarna husker dine oplysninger, så du kan handle og betale endnu mere problemfrit næste gang. 

For at gennemføre din betaling via bankoverførsel, bedes du overføre det samlede beløb til følgende bankkonto:

Bank: Nordea
Kontonummer: 2214 8981743254

Når du foretager bankoverførslen, bedes du venligst angive dit ordrenummer som reference for at lette behandlingen af din betaling.

Vær opmærksom på, at produktionen af dine vinduer først vil påbegynde, når vi har modtaget betalingen på vores bankkonto. 

 

3) Rettefrist og ændring af ordre

Din ordre kan ændres op til 12 timer efter bestillingen er gennemført, uanset hvilken ændring, der ønskes. Ønsker du at ændre din ordre inden for ovenstående tidsfrist, kan det KUN gøres ved du sender en mail til jna@jna.dk og din ændring skal efterfølgende bekræftes af JNA på mail for at være gældende.

4) Fortrydelsesret

Alle varer er fremstillet og specielt tilpasset dine individuelle mål, tilvalg, ønsker og behov Som køber accepterer du derfor, at fortrydelsesretten begrænses til kun at gælde frem til det tidspunkt hvor produktionen starter. Det betyder at fortrydelsesretten kun er gældende 12 timer efter din bestilling er gennemført (se afsnit 2). 

5) Betaling af varer og gebyr på kreditkort

Betaling sker kontant i DKK ved brug af Dankort eller andet anvist betalingskort/ kreditkort via en sikker krypteret forbindelse. Oplysningerne sendes krypteret, hvilket kan genkendes på, at der i browserens statuslinje vises et lukket låseikon. Betaling sker via DIBS, og det anvendte betalingssystem opfylder derfor meget strenge krav til sikkerheden. I betalingsmodulet indtastes betalingskortoplysninger, herunder kortnummer, navn på kortholder, udløbsdato og kontrolcifre. JNA gemmer ikke oplysninger om dit betalingskort, og når betalingen er gennemført, sletter DIBS tillige alle informationer herom.

Betaling af varer: Beløbet reserveres automatisk i bestillingsøjeblikket, og hæves ved afsendelse af ordre eller senest 30 dage efter lagt bestilling. Såfremt du i tidsrummet mellem bestilling og afsendelse skifter betalingskort, eller der på anden måde sker ændringer i dine kort og kontooplysninger, så betaling ikke kan trækkes på dit indbetalingskort, er du forpligtet til straks at give meddelelse herom til JNA. Kan beløbet ikke trækkes på dit kort ved afsendelse/fakturering og du ikke har lavet en anden aftale omkring betaling, er JNA forsat berettiget til at kræve købsaftalen gennemført og betaling skal ske til vores bankkonto inden levering.

Ved betaling med MobilePay bliver pengene trukket med det samme. Betalinger med Mastercard trækkes på kortet efter 30 dage.

Der pålægges intet gebyr for kortbetaling med Dankort og VISA/Dankort. På andre betalingsløsninger pålægges gebyr. Du kan altid se gebyrbeløbet i betalingsvinduet i forbindelse med indtastning af kortinformationer. Se transaktionspriser nedenfor:

Dankort / VISA-Dankort
Ingen gebyrer

MasterCard/ Visa/ Visa Electron
Ingen gebyrer

MobilePay
Ingen gebyrer

Finansiering
Betaling via finansiering sker gennem SparExpres. Læs mere her

Sikkerhed frem for alt, når du køber nye vinduer og døre

For at øge sikkerhed for internetbetalinger er NemID blevet erstattet af MitID. Det betyder, at du fra d. 31. oktober 2022 ikke længere kan bruge NemID i forbindelse med dit køb, men skal benytte MitID.

For at godkende kortbetalinger på nettet, skal du have adgang til MitID appen.

6) Ordrebekræftelse

Før du afgiver din ordre kan du på din skærm bl.a. få nedenstående oplysninger, som også kan printes ud på papir.

Når du har afgivet din endelige ordre og gennemført betaling modtager du en ordrebekræftelse, som sendes til den e-mailadresse, du har oplyst i forbindelse med bestillingen. Ordrebekræftelsen vil indeholde følgende: Navn på køber, beskrivelse af de bestilte, varer samt pris i DKK inkl. Moms, totalbeløbet, som skal betales med fragt og evt. gebyrer, at betalingen er sket via betalingskort, købsdato (transaktionsdato), forventet leveringsuge, leveringsadresse, ordrenummer, transaktionsvaluta, transaktionsnummer, gengivelse af JNA´s handelsbetingelser.

7) Priser

Alle priser er angivet i DKK (danske kroner) inkl. moms, men uden fragt. Fragtprisen beregnes på hjemmesiden inden bestilling. De priser, du skal betale, er de priser, der er gældende på bestillingstidspunktet. Priserne er dagspriser og JNA er til enhver tid berettiget til uden varsel at ændre sine priser.

8) Målangivelse, design, materialevalg og montering

De anførte mål er altid angivet som produkternes udvendige karmmål. Målene opgives altid som bredde x højde. JNA foretager løbende produktudvikling, derfor forbeholder JNA sig ret til, til enhver tid og uden varsel, at produkternes design, udformning, materiale m.m. Din ordre vil altid blive produceret i henhold til de til enhver tid gældende standarder på det pågældende bestillingstidspunkt, derfor er varer, der bestilles på forskellige tidspunkter, ikke nødvendigvis ens i udformning, design m.m. 

Vedrørende montering: Der er flere forskellige måder, hvorpå man kan montere de produkter, du køber fra JNA. Den korrekte montering afhænger af flere forhold, herunder lige netop dit hus. Vi anbefaler derfor, at du læser montagevejledningen, der medfølger ved leverancen.

9) Levering

De købte varer sendes med fragtmand til den i ordrebekræftelsen angivne leveringsadresse, dog kun til vognkant. Såfremt køber ikke er til stede på leveringstidspunktet, accepterer køber hermed, at JNA kan foretage levering i købers fravær. Køber bærer risikoen for, at en fuldt læsset lastvogn kan køre frem til den anviste leveringsadresse. Er det ikke muligt at køre helt frem til leveringsadressen, anses levering som sket, når det købte er læsset af tættest muligt på leveringsadressen. Ventetid, unødig forlængelse af aflæsningstid eller forgæves leveringsforsøg som skyldes købers forhold, debiteres køber i henhold til fragtmandens gældende takster.

Ændring af leveringsadressen skal ske inden vi booker transport fra fabrikken. Er transporten booket, kan vi ikke længere tilbyde at ændre leveringsadressen, men leverer til den angivne leveringadresse på ordrebekræftelsen.

Som konsekvens af eskaleringen i smittespredning af Coronavirus (Covid-19), tager vi forbehold for forsinkelse i forbindelse med levering af din ordre.
Skulle det ske, at din ordre mod forventning bliver forsinket, vil du naturligvis blive kontaktet.

Bemærk at ved videre transport f.eks. til Grønland, leverer vi til nærmeste havn. Udgifter for videre transport eller ekstra emballage indgår ikke i prisen.Leveres ordren til haveforeninger/kolonihaver, leveres der til nærmeste større p-plads/fællesplads.

Levering sker med standard lastbil. Ønskes special levering med kranbil, vil der komme et tillæg oven i fragtprisen. Kontakt os på jna@jna.dk, så undersøger vi gerne prisen. Merpris på levering faktureres altid kunden.

Levering til ikke brofaste øer:

Hvis du bor på en af nedenstående øer, kan leveringstiden blive forlænget med 1 hverdag ift. den oplyste leveringsdato.

3700-3799 Bornholm

5960, 5970 og 5985 Ærø

6700 Fanø

7884 Fur

8305 Samsø

9940 Læsø

Til alle andre ikke-brofaste øer leverer vi til færgelejet på fastlandet, og derfor er informationerne omkring leveringsdag og tidspunkt også for levering til færgelejet. Fra færgelejet skal du herfra selv arrangere at få varen på færgen og hjem til dig. Du er derfor også selv ansvarlig for varen, fra vi har afleveret den ved færgelejet.

10) Fragtskader og andre skader

Fragtskade og evt. forkert antal varer skal meddeles til JNA hurtigst muligt og gerne inden 24 timer efter, at levering har fundet sted. Vi opfordrer dig til at kontrollere produkterne for fragtskader, det vil sige kontrollere, hvorvidt emballagen er brudt, eller om der er andre synlige tegn på skader, og om det bestilte antal enheder svarer til det leverede. Selve emballagen og/eller pallen skal ikke brydes og/eller åbnes for kontrol af fragtskader.

11) Leveringstidspunkt

Levering vil ske på det tidspunkt, der er angivet i ordrebekræftelsen. JNA tager forbehold for forsinkelse der skyldes force majeure, krig, lock-out, transportforstyrrelser, maskinhavari, materiale-, ordrebehandlings- og fabrikationsfejl. 
Køber kan uanset årsag maksimalt kræve skadeserstatning svarende til det købte produkts værdi.

12) Reklamation og garanti

Er et produkt mod forventning behæftet med en fejl eller mangel, kan du gøre mangelbeføjelser gældende (reklamere) i henhold til gældende dansk lovgivning. Når du handler med JNA, har du derfor 24 måneders reklamationsret. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Vi opfordrer til at synlige mangler/skader meddeles inden monteringen og senest 24 timer efter, at leveringen har fundet sted. Fejl eller mangler, der måtte opstå efterfølgende inden for den almindelige reklamationsperiode, skal meddeles via vores serviceformular på hjemmesiden inden for ”rimelig tid” Reklamerer du inden for 2 måneder, vil det altid blive betragtet som rettidigt. I alle tilfælde er JNA berettiget til at afhjælpe inden for rimelig tid, foretage ombytning eller tage de pågældende produkter retur. Ved berettiget reklamation kan JNA vælge at udbedre skaden, erstatte med ny vare eller give dekort på varen. Såfremt JNA leverer et nyt produkt, dækkes montageomkostninger ikke, hvis du bevidst har monteret et defekt produkt, f.eks. hvis elementet er synligt skadet under transport eller ikke svarer til det bestilte.

Reklamationer bedes altid ske via vores serviceformular på hjemmesiden https://www.jna.dk/reklamation/.

På vinduer og døre ydes der op til 12 års produktgaranti. Evt. følgeskadeomkostinger dækkes ikke. Garantien bortfalder hvis, monteringen ikke er korrekt udført. Den visuelle kvalitet på vinduer og døre bedømmes på 3 meters afstand og aldrig i direkte sollys.

12 års garanti gælder kun for produkter bestilt efter 30/8-2023.
Ordre bestilt 17/3 2015 – 29/8 2023 er med 10 års garanti.
Ordre bestilt før 17/3 2015 er med 5 års garanti.

Vi har ikke mulighed for at sælge vores produkter til udlandet, herunder Grønland og Færøerne. Produkter, der monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti.

Bemærk!
Produkter med evt. synlig fejl eller skade må ikke monteres, inden vi har behandlet sagen. Såfremt dette sker, betragtes produktet som godkendt.

13) Privatlivspolitik

Din databeskyttelse bliver taget alvorligt

Vi har vedtaget denne privatlivspolitik, som danner grundlag for vores behandling af dine persondata, samt fortæller dig om, hvordan vi behandler dine persondata.

Vi tager løbende stilling til, hvordan vi bedst muligt behandler dine data, og har især fokus på at dine grundrettigheder ikke påvirkes negativt. Derfor er vi særligt opmærksomme på risikoen for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme og datafortrolighed generelt.

Dataansvarlig og kontaktoplysninger

Jna.dk er dataansvarlig for følgende hjemmesider og webshops:

Jna.dk

Kontaktoplysninger:

JABS Denmark A/S
Cvr nr. 13833583
Cortex Park Vest 3 - 5230 Odense M
E-mail: jna@jna.dk
Tlf.: 70 23 15 23

Kontaktoplysninger på Databeskyttelsesansvarlig

Arnt Christensen
privacy@jna.dk 

Databehandling sker på oplyst grundlag

Senest på tidspunktet for afgivelse af dine persondata vil vi oplyse dig om, hvilke data vi behandler om dig, og med hvilket formål, vi foretager behandlingen. Oplysningen vil enten ske via henvisning til denne privatlivspolitik, hvor en række gængse dataindsamlinger og formål er beskrevet, eller i form af særskilte oplysninger til dig, herunder eventuelt med anmodning om accept fra dig til behandlingen.

Data vi behandler om dig

Vores behandling af dine persondata sker for at give en bedre service til dig og sikre kvaliteten for de produkter og tjenester, som vi udbyder til dig.

Data kan blive indsamlet og behandlet af os i forbindelse med følgende kontakt med os:

  • Brug af vores hjemmeside, herunder webshop uden samtidig køb
  • Henvendelser til os pr. mail, telefon eller pr. alm. brev
  • Køb via vores webshop herunder afgivelse af ordre og levering af varen
  • Henvendelser til kundeservice pr. telefon eller via vores hjemmeside
  • Konkurrencer, events og lign.

Data, som kan blive indsamlet og behandlet, omfatter:

  • Kontaktoplysninger fx navn, adresse, telefonnummer, mail
  • Ordredata, købshistorik, betalingsoplysninger
  • Samtykke til markedsføring, nyhedsbreve eller konkurrencer
  • Persondata, herunder kontaktoplysninger, i mails til vores medarbejdere
  • Brugeradfærd i forbindelse med brug af hjemmesiden, der indsamles via cookies

Formålet med behandling af dine persondata

Indsamling og behandling af dine persondata vil ske ud fra bestemte oplyste formål eller andre lovlige forretningsmæssige formål.

Sådanne formål kan indbefatte:

  • Behandling af dit køb og levering af vores ydelse (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
  • Opfyldelse af aftale på baggrund af din anmodning (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
  • Administration af din relation til os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b eller f)
  • Drift og optimering af vores hjemmesiden (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
  • Opfyldelse af krav ifølge lovgivningen (GDPR art. 6, stk. 1, litra c)
  • Kundeservice og generel kommunikation med os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b, c eller f)
  • Udsendelse af nyhedsbreve og markedsføringsmateriale fra os eller en af vores samarbejdspartner (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)

Udelukkende behandling af relevante data

Dine persondata vil udelukkende blive behandlet ud fra de ved indsamlingen oplyste formål, herunder eventuelt via henvisning til denne privatlivspolitik og de formål, som er oplistet ovenfor. Kun data som er nødvendige til opfyldelse af disse formål vil være relevante og vores behandling vil derfor begrænse sig til sådanne persondata.

Inden vi foretager behandling af dine persondata, foretager vi en konkret vurdering af, om det er muligt at begrænse mængden af persondata, som skal indsamles og behandles. Vi foretager derudover også en konkret vurdering af, om det er muligt at behandle dine persondata anonymiseret eller pseudonymiseret.

Udelukkende behandling af nødvendige data

Vores behandling af dine persondata vil kun omfatte de data, som er nødvendige at behandle i henhold til det/de oplyste formål, samt data som er nødvendige til opfyldelse af retlige- eller kontraktuelle forpligtelser.

Dine persondata vil løbende blive kontrolleret og opdateret

Persondata, som vi behandler om dig, vil blive kontrolleret og opdateret løbende, så vi sikrer, at den indhentede data ikke er urigtig eller vildledende.

Sker der relevante ændringer relateret til de persondata, vi har indhentet om dig, kan du henvende dig til vores kundeservice (privacy@jna.dk) for at få oplysningerne ændret.

For at sikre kvaliteten af dine data, har vi vedtaget interne regler og fastlagt procedurer for kontrol og opdatering af dine persondata.

Sletning af unødvendige persondata

Når formålet med indsamlingen og behandlingen af dine persondata er opfyldt, vil oplysningerne blive slettet.

Vi opbevarer dine oplysninger indtil formålet ikke længere er til stede, og vi har vurderet et behov for følgende opbevaringsperioder:

  • Brug af en af vores hjemmeside, herunder webshop, uden samtidig køb
  • Se afsnittet nedenfor om cookies, hvor du kan se de konkrete opbevaringsperioder.
  • Henvendelser til os pr. mail, telefon eller pr. alm. brev

Henvendelser pr. mail direkte til en af vores medarbejdere, eller som videresendes af en af vores samarbejdspartnere til en af vores medarbejder, og som vedrører JNA vinduer og døre, slettes når formålet med opbevaringen ikke længere er til stede, hvilket vurderes konkret ud fra den enkelte mail i forhold til formålet med henvendelsen og indholdet af mailen, herunder om mailen falder ind under en af de øvrige kategorier oplistet i dette afsnit. Henvendelser pr. mail til en af vores medarbejdere, der ikke vedrører JNA vinduer og døre, slettes efter underretning til afsender, hvis henvendelsen ikke giver medarbejderen anledning til at foretage sig yderligere.

JNA Vinduer & Døre har en generel slettepolitik, hvorefter medarbejderne skal slette eller anonymisere persondata, når der ikke længere er et formål med opbevaringen.

Køb via webshop

Der henvises til handelsbetingelserne for vores webshop

Oprettelse af brugerprofil via vores webshop

Der henvises til handelsbetingelserne for webshoppen

Henvendelser til kundeservice

JNA har en generel slettepolitik, hvorefter medarbejderne skal slette eller anonymisere persondata, når der ikke længere er et formål med opbevaringen. Opbevaringsperioden kan afhænge af henvendelsens karakter, herunder om oplysningerne opbevares som led i en reklamationssag, anvendelse af en produktgaranti, eller på andet retligt eller kontraktmæssigt grundlag.

Konkurrencer, events og lign.

Vi opbevarer dine persondata indsamlet i forbindelse med konkurrencer, events og lign. så længe de er et formål med opbevaringen. Eksempelvis vil opbevaringsperioden for en konkurrence typisk være indtil vinderen er annonceret, og for events, indtil det er gennemført.

Udsendelse af nyhedsbreve og markedsføringsmateriale

Hvis du har samtykket i at modtage nyhedsbreve eller andet markedsføringsmateriale, vil vi opbevare dine oplysninger indtil du afmelder dig nyhedsbrevet eller modtagelsen af markedsføringsmateriale. Er der tale om fremsendelse af enkeltstående materiale, opbevarer vi dine oplyser indtil der ikke længere er et formål med opbevaringen, eller i henhold til det konkrete samtykke.

Indhentelse af samtykke inden databehandling eller behandling på andet lovligt grundlag

Vi behandler kun persondata om dig efter forud angivne formål. Inden vi foretager behandlingen, indhenter vi dit samtykke, eller baserer behandlingen på andet lovligt grundlag. Vi oplyser dig om grundlaget og formålet med indsamlingen og behandlingen af dine persondata, herunder eventuelt via henvisning til denne privatlivspolitik, hvor du nedenfor kan finde grundlaget for en række forskellige behandlinger.

Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Har du spørgsmål, eller ønsker du at trække dit samtykke tilbage, kan du henvende dig til privacy@jna.dk.

Vær opmærksom på, at hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage i forhold til oplysninger afgivet til os, vil vi ikke være i stand til at viderebehandle dine oplysninger, medmindre vi er retligt eller kontraktuelt forpligtet hertil.

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine persondata på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.

Vi indhenter eksempelvis samtykke i følgende tilfælde:

  • Oprettelse af brugerprofiler via vores webshop
  • Deltagelse i konkurrencer, events og lign.

Andre grundlag end samtykke for vores behandling af dine oplysninger

Brug af vores hjemmeside, herunder webshop, uden samtidig køb

Du bliver bedt om at acceptere nærværende privatlivspolitik via pop-up på den pågældende side. Se også afsnittet nedenfor om cookies.

Henvendelser til os pr. mail, telefon eller pr. alm. brev

Her er grundlaget for behandlingen af dine persondata, at din henvendelse til os sker på dit eget initiativ. Hvis der sker indsamling af dine oplysninger i forbindelse med din henvendelse, vil du modtage en mail med henvisning til nærværende privatlivspolitik.

Køb via webshop

Ved køb via vores webshop, hvor du oplyser kontaktoplysninger og betalingsoplysninger, uden samtidig oprettelse af en bruger, finder privatlivspolitikken i handelsbetingelserne for webshoppen anvendelse på din afgivelse af oplysninger, der sker for at kunne gennemføre købet.

Henvendelser til kundeservice

Pr. telefon: Her er grundlaget for behandlingen af dine persondata, at din henvendelse til os sker på dit eget initiativ. Hvis der sker indsamling af dine oplysninger i forbindelse med din henvendelse, vil du modtage en mail med henvisning til nærværende privatlivspolitik.

Beskyttelse af persondata

Vores behandling af persondata foregår efter regler vi internt har vedtaget. Reglerne indeholder instrukser og foranstaltninger, med det formål at beskytte dine persondata. Således vil vi behandle dine persondata på en måde, hvorved undgås at persondata bliver tilintetgjort, går tabt, bliver ændret, bliver offentliggjort uautoriseret, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dine persondata.

Vi har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler følsomme persondata, og data, der afdækker oplysninger om personlige interesser og vaner. Vi kontrollerer deres faktiske adgang gennem logning og tilsyn. For at undgå datatab tager vi løbende backup af vores datasæt. Vi beskytter også fortroligheden og autenciteten af dine data ved hjælp af kryptering.

I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.

Cookies

Som næsten alle andre hjemmesider anvender vi cookies for at få siden til at fungere og til at gøre den lettere for dig at bruge. Cookies hjælper os bl.a. med at få overblik over besøg, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiderne og vores ydelser. Dermed kan vi give dig en bedre brugeroplevelse med mere relevant indhold.

Visse cookies indsamler følgende typer af oplysninger om dig, der efter omstændighederne kan udgøre persondata: Et unikt ID, tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser).

Denne indsamling foretages med hjemmel i databeskyttelsesforordningens (GDPR) artikel 6, stk. 1, litra f, da indsamlingen sker med henblik på at optimere hjemmesiderne til gavn for dig.

Se også afsnittet nedenfor om videregivelse af persondata og overførsel til modtagere i tredjelande.

Videregivelse af persondata

Vi videregiver kun dine persondata til offentlige myndigheder, hvor lovgivningen foreskriver det.

Herudover kan vi overlade dine persondata til følgende kategorier af modtagere:

Eksterne IT-leverandører

Vores samarbejdsparter i form af leverandører og underleverandører af varer og tjenesteydelser, fx transport og levering, til dig på vegne af os

Leverandører af cookietjenester til hjemmesiderne. De nærmere formål med brugen af de enkelte cookies og videregivelse af persondata til tredjemand baseret på cookies fremgår af cookiepolitikken på vores hjemmeside.

Revisorer, advokater og andre rådgivere

Overførsel til modtagere i tredjelande, herunder internationale organisationer

Vi vil i visse tilfælde overføre dine persondata til modtagere uden for EU og EØS.

Dette sker i forbindelse med visse af vores anvendelse af cookietjenester på vores hjemmeside med formålet at drive og optimere hjemmesiderne. Du kan finde en liste over modtagere af persondata uden for EU og EØS samt grundlaget for overførslen i cookiepolitikken på den konkrete hjemmeside.

Derudover overfører vi efter omstændighederne oplysninger til visse leverandører eller underleverandører eller IT-serviceydelser uden for EU og EØS, når du handler via vores webshop. Du kan finde en liste over modtagere af persondata uden for EU og EØS samt grundlaget for overførslen i handelsbetingelserne for den konkrete webshop.

Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. 
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os her privacy@jna.dk.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling

Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine persondata begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine persondata i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse persondata fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine persondata på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte jna@jna.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Klageportalen for Nævnenes hus 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr