Bestilling
Tilføj varer til din kurv ved at klikke på "Læg i kurv"
Du kan altid se kurvens indhold og pris ved at klikke på "Se indkøbskurv".
Når du har valgt varer og accepteret handelsbetingelserne, går du videre til betaling, hvor bestillingen bliver bindende. Køb kan afbrydes, helt frem til at betalingen gennemføres. Når din ordre er godkendt fremsendes en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. Modtager du ikke din ordrebekræftelse, kontakt JNA på tlf. 70 23 15 23.
Der bliver løbende foretaget produktudvikling. JNA forbeholder sig derfor ret til - til enhver tid og uden varsel - at ændre design, udformning eller materialevalg. Bestilte varer vil blive produceret i henhold til de gældende standarder for produktion på det pågældende bestillingstidspunkt. Varer, der bestilles på forskellige tidspunkter, er derfor ikke nødvendigvis udført efter samme retningslinjer og er dermed ikke nødvendigvis ens.
Bemærk! Bestillinger på specialmål kan ikke ændres eller annulleres efter 12 timer. For ordrer foretaget mellem fredag kl. 14.00 og søndag kl. 12.00 gælder en frist til mandag kl. 9.00. Ønske om ændring inden for ovenstående bestillingstidspunkt skal ALTID meddeles på e-mailadressen: kontakt@jna.dk og skal efterfølgende bekræftes af JNA på mail for at være gældende.
Vi anbefaler, at du først planlægger selve montagen, og træffer aftale med en håndværker, efter du har modtaget dine elementer, da det er en forventet leveringsuge.
Betaling
Hos JNA accepterer vi Klarna, Visa, Mastercard eller bankoverførsel.
Betal senere med Klarna
Klarna tilbyder "Betal senere". Betal alt inden 14 dage efter at varerne er sendt. Ingen forudbetaling, ingen renter og ingen gebyrer, når du betaler til tiden. Læs mere om senere betaling her.
Betal med Kort
Med kort kan du betale dine køb hurtigt, sikkert og nemt. Der pålægges gebyrer ved kortbetaling. Betalinger sker via en sikker, krypteret forbindelse. Når du er klar til at betale, skal du overføre det samlede beløb til vores bankkonto. For at godkende kortbetalinger på nettet, skal du have adgang til MitID appen.
Betal med bankbetaling
Når du betaler med bankoverførsel, skal du overføre det samlede beløb til vores bankkonto. Vi begynder at fremstille din ordre, så snart betaling er modtaget på vores bankkonto.
Her er de detaljer, du skal bruge:
- Bank: Nordea
- Kontonummer: 2214 8981743254
- Husk at angive ordrenummer som reference ved overførslen
Ved betaling med bankoverførsel, er du ikke dækket af indsigelsesordningen.
Vær opmærksom på, at produktionen af dine vinduer først vil påbegynde, når vi har modtaget betalingen på vores bankkonto.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
- Vi trækker beløbet, når ordren sendes, eller senest 30 dage efter bestillingen er gennemført
- Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder
Ansvarlig produktion, ansvarlig emballage og ansvarlig levering
Fra 1. januar 2025 er det blevet lovpligtet for alle virksomheder, der bruger emballage ved indpakning af produkter at betale for emballagegebyr. Hos Sparvinduer bruger vi emballage på vores vinduer og døre, der fremstilles hos vores fabrikker og transporteres i lastbiler og så direkte til dit hjem.
Hvorfor skal man betale for emballagegebyr?
Virksomheder skal betale gebyrer baseret på mængden og typen af emballage. Disse midler går til at finansiere indsamling og genanvendelse. Ansvaret indebærer, at virksomheder skal stå for håndteringen af deres emballageaffald – det vil sige finansiering, organisering af indsamling, sortering og behandling af deres emballageaffald.
Du kan se vores emballagepris her:
Der tillægges 69 kr. i emballagegebyr totalt pr. ordre. Se din ordretotal i kurven
Priser
Alle priser er i DKK inkl. moms, men ekskl. fragtomkostninger. Fragtprisen afhænger af, hvor i landet du bor, og hvor meget du køber. Postnummer oplyses inden betaling. Vi sælger kun i Danmark og leverer ikke til udlandet, Grønland eller Færøerne. Produkter, der monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er ikke omfattet af vores garanti.
JNA er til enhver tid berettiget til uden varsel at ændre sine priser. De priser, du skal betale, er de priser, der er gældende på bestillingstidspunktet.
Levering
De købte varer sendes med fragtmand til den leveringsadresse, som er angivet i ordrebekræftelsen, dog kun til vognkant. Såfremt køber ikke er til stede på leveringstidspunktet foretager JNA levering i købers fravær.
Du kan finde vores fragtpriser her.
Køber bedes sikre sig, at en fuldt læsset lastvogn kan køre frem til den anviste leveringsadresse. Såfremt det ikke er muligt, bør kunden overveje at give samtykke til en alternativ levering tættest muligt på leveringsadressen. Levering sker med standard lastbil (17 meter lang).
Hvis det ikke er muligt at køre helt frem til leveringsadressen og det skyldes købers forhold, betragtes leveringen som fuldført, når varerne er læsset af så tæt på leveringsadressen som muligt.
Levering til ikke brofaste øer
Hvis du bor på en af følgende øer, vil leveringstiden blive forlænget med 1 hverdag ift. den oplyste leveringsdato.
- 3700-3799 Bornholm
- 5960, 5970 og 5985 Ærø
- 6700 Fanø
- 7884 Fur
- 8305 Samsø
- 9940 Læsø
Til alle andre ikke-brofaste øer leverer vi til færgelejet på fastlandet, og derfor er informationerne omkring leveringsdag og tidspunkt også for levering til færgelejet. Fra færgelejet skal du selv arrangere at få varen på færgen og hjem til dig. Du er derfor også selv ansvarlig for varen, fra vi har afleveret den ved færgelejet. Ved videre transport f.eks. til Grønland, leverer vi til nærmeste havn. Udgifter for videre transport eller ekstra emballage indgår ikke i prisen.
Andre forhold
Ændring af leveringsadressen skal ske inden vi booker transport fra fabrikken. Er transporten booket, kan vi ikke længere tilbyde at ændre leveringsadressen, men leverer til den angivne leveringadresse på ordrebekræftelsen.
Leveres ordren til haveforeninger/kolonihaver, leveres der til nærmeste større p-plads/fællesplads.
Ønsker du at ændre leveringsadressen eller leveringsdatoen, efter ordren er afsendt fra vores fabrik, hvortil du har modtaget en SMS og mail med en leveringsdag, vil der være et gebyr på 600 kr.
Der tilbydes ikke gratis fragt på tilbehør. Medmindre det er kombineret med elementer og bestilles i en periode, hvor der tilbydes gratis fragt.
Fragtskader og andre skader
Fragtskader og eventuelt forkert antal varer bedes meddeles til JNA på e-mailen kontakt@jna.dk hurtigst muligt og gerne inden 24 timer efter, at levering har fundet sted. Vi opfordrer dig til at kontrollere produkterne for fragtskader, herunder brudt emballage, synlige tegn på skader og om det bestilte antal enheder svarer til det leverede.
Selve emballagen og/eller pallen skal ikke kontrolleres for fragtskader.
Leveringstidspunkt
Levering vil ske på det tidspunkt, der er angivet i ordrebekræftelsen.
Produkterne fremstilles specielt til dig efter de mål, du har ønsket. Derfor er leveringstidspunktet altid kun et ca. tidspunkt. Vi bestræber os på at levere indenfor den angivne tidsfrist, men der kan godt forekomme forsinkelser. Skulle dette opstår får du selvfølgelig information herom, forsinkelsen vil max. strække sig til 4 uger. Forbehold: Forsinkelse, der skyldes force majeure, kan ikke påberåbes af køber.
Du kan finde de aktuelle leveringstider her: http://www.jna.dk/fragt-levering
Opmåling og Montage
Opmåling og montage udføres af vores samarbejdspartner NSF Byggeentreprise ApS, som er medlem af BygGaranti.
På opmålinger yder vi opmålingsgaranti, læs betingelserne for dette under afsnittet ‘Reklamation og garanti’.
Ved opmåling tages der kun ansvar for, at de bestilte elementer passer i målene. Kunden er selv ansvarlig for at vælge de ønskede produkter. Ved accept af ordrebekræftelse bekræfter kunden at elementerne er korrekte i udseende, model, profiler, farver, osv. i henhold til det fremsendte materiale.
Har du bestilt opmåling og/eller montering på jna.sk, vil du blive kontaktet af NSF Byggeentreprise ApS, hvor der aftales nærmere ift. dag for montering mm.
Du accepterer hermed også at din ordrebekræftelse og kontaktoplysninger bliver delt med NSF Byggenetreprise ApS, hvilket er nødvendigt for at det forestående arbejde kan planlægges og udføres. Vi deler ikke følsomme oplsyninger om dig, såsom betalingsoplysninger.
Når du bestiller montering af dine produkter på jna.dk, vil det være NSF Byggeentreprise ApS, som arrangerer for og udfører arbejdet.
NSF Byggeentreprise ApS yder 5 år garanti på alt monteringsarbejde, som de udfører, og det vil være NSF Byggeentreprise ApS, som håndterer evt. reklamationer ved installationen af vinduer og døre købt gennem jna.dk
Bestillinger af og tilbud på installation/montage inkluderer arbejder som beskrevet i ordrebekræftelsen, andre faggrupper er ikke indeholdt. Der tages forbehold for følgende: afskalning af løstsiddende sten, fliser og puds; skjulte skader, fejl og mangler på bygningen; skader på vinduesplader, lysninger og sålbænke. Evt. reparationer er ikke inkluderet.
Spørgsmål vedr. montage skal der rettes til NSF på: kontakt@nsf-byg.dk
Reklamation og garanti
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Det kræves, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen.
Alle reklamationer bedes altid ske med billeddokumentation via vores serviceformular her.
Fejl eller mangler, der måtte opstå indenfor den almindelige reklamationsperiode, skal hurtigst muligt meddeles via ovennævnte serviceformular på hjemmesiden. I alle tilfælde er JNA berettiget til at afhjælpe inden for rimelig tid. Ved berettiget reklamation kan JNA vælge at udbedre skaden, erstatte med ny vare, give dekort på varen eller tilbyde pengene retur, afhængig af den konkrete situation. JNA er kun erstatningsansvarlige i forhold til dansk rets almindelige regler om erstatning.
Reklamationsretten og garantien omfatter ikke fejl, der er opstået, fordi monteringen ikke er korrekt udført - læs mere om montering her.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis det endelige beløb for den tilsendte vare. JNA dækker ikke for fragtomkostningerne. Dette er kunden selv ansvarlig for at dække for. Herunder er det vigtigt, at leveringen finder sted i forsvarlig emballage og at kunden gemmer kvittering for afsendelse,
Returnering af reklamationer af specialvare sendes til:
Kingo Genbrug Højgårdsvej 25,
Thorning DK-8620 Kjellerup
Ved port / rampe 6
Bemærk!
Synlige mangler og/eller skader ved den leverede varer skal meddeles inden montering påbegyndes. Produkter med eventuel fejl eller skade må ikke monteres, inden vi har behandlet sagen. Såfremt monteringen sker inden sagen er behandlet, betragtes produktet som godkendt af kunden.
Garanti
På vinduer og døre ydes der op til 12 års produktgaranti.
Har du købt vinduer og døre i træ/alu, har du således 12 års garanti. Har du købt vinduer og døre i fyrretræ eller i PVC, har du 10 års garanti. Læs mere om vores garanti her.
Eventuelle følgeskadeomkostninger dækkes ikke af garantien. Den visuelle kvalitet på vinduer og døre bedømmes på 3 meters afstand og skal ske ved diffust lys (f.eks. overskyet himmel) uden direkte sollys eller kunstigt lys.
Her henvises til "Termoruders visuelle kvalitet ", udarbejdet af Glasindustrien · pr. juli 2009.
Ovenstående er gældende på ordre, der er bestilt efter den 17. marts 2015. (Ordrer bestilt før den 17. marts 2015 er dækket af 5 års garanti).
Produkter, der monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er ikke omfattet af vores garanti.
12 års garanti gælder kun for produkter bestilt efter 30/8-2023.
Ordre bestilt 17/3 2015 – 29/8 2023 er med 10 års garanti.
Ordre bestilt før 17/3 2015 er med 5 års garanti.
Træ som naturmateriale garanti
JNA benytter fingerskarret knastfrit kernetræ ved egen produktion af vinduer og døre. Træ er et levende materiale, der selv efter de meget krævende udskæringer og behandlingsprocesser kan forandre sig og der kan opstå små forandringer på overfladen som ikke er garanti berettigede. Det kan blandt andet være vindridser, mindre harpiksudtræk eller lignende. Ved malede fingersamlede træelementer, vil man i nogen tilfælde kunne ane fingersamligen gennem malingen på tæt hold.
NB: Andre tidligere serier (bestilt inden 1.12.2014) samt elementer med 2- og 3-lags glas, Lagershop- og Restlagerelementer, kan være uden fingerskarret - knastfrit træ.
Harpiksudtræk i trævinduer og døre garanti
Selv efter en grundig forarbejdning og overfladebehandling af kernetræet, kan der alligevel på et tidspunkt (nogle gange hurtigere end andre) opstå mindre udtræk af harpiks i form af små prikker og i enkelte tilfælde gennemtrænge malingen og danne små dråbeformede klumper udenpå overfladebehandlingen. Disse udtræk er dog ikke garanti berettigede.
Selvom man normalt ikke er så glad for harpiksudtræk, er det faktisk et tegn på at træet er sundt og godt.
Løsning - udbedring:
Harpiksudtrækkene kan rimeligt let og forsigtigt fjernes med f.eks. en klud badet i sprit med vand (50/50) når overfladen og harpiksen er helt tør.

Returpolitik
Vi tilbyder en fair og gennemsigtig returpolitik for alle produkter købt fra vores lager samt tilbehørsprodukter. Nedenfor finder du en detaljeret gennemgang af dine rettigheder og ansvar i forbindelse med returnering.
Returnering af produkter (lager og tilbehørsprodukter):
Du har ret til at returnere produkter inden for 14 dage fra den dag, du modtager varen. Dette gælder både for produkter fra vores lager og for tilbehørsprodukter.
Det er dit ansvar at arrangere returneringen, herunder at finde en pålidelig fragtleverandør og sikre, at produktet er forsvarligt indpakket for at undgå skader under transporten. Omkostninger forbundet med returneringen er også dit ansvar. Derudover skal du dække de oprindelige leveringsomkostninger. Derfor vil vi kun refundere varens værdi.
Adresse for returnering
Returneringen af produkter fra vores lagervare, skal sendes til nedenstående adresse:
JABS Sokółka S.A.
Ul. Lotników Lewoniewskich 1
16-100 Sokółka
Vurdering af produktets stand
Ved modtagelse vurderer vi produktets tilstand. Hvis produktet viser brugstegn, tegn på skader eller forringelse, vil vi justere tilbagebetalingen i overensstemmelse med varens tilstand.
Tilbagebetaling
Når returneringen er godkendt, refunderer vi varens værdi tilbage til dig. Tilbagebetalingen vil blive behandlet inden for 14 dage efter modtagelsen. Beløbet vil blive refunderet til den oprindelige betalingsmetode.

Fortrydelsesret
Fortrydelsesret ved køb af lagervarer
Hos JNA har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, varen modtages.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen eller den dag, vi har lavet aftalen, til at give os besked om, at du vil fortryde aftalen. Du kan udfylde standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde varekøbet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Særligt for returnering af produkter
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Fortrydelsesret ved køb af specialfremstillede varer.
Ved køb af varer online har en privatperson normalt 14 dages fortrydelsesret. Dette udgangspunkt fraviges ved specialproducerede varer, der bestilles hos JNA, da de er specielt fremstillet efter købers individuelle ønsker og behov.
En bestilling på specialmål, kan efter 12 timer fra bestillingstidspunktet IKKE annulleres eller ændres uanset hvilken ændring, der ønskes. Ønske om ændring inden for ovenstående bestillingstidspunkt skal altid meddeles på mailadressen kontakt@jna.dk og skal efterfølgende bekræftes af JNA på mail for at være gældende.
For at sikre den billigst mulige produktionsgang (til gavn for køber) samt den kortest mulige leveringstid har JNA etableret et højteknologisk og fuldautomatisk ordre- og produktionssystem, der sikrer, at produktionen af de bestilte produkter påbegyndes automatisk og straks efter, at køber har afgivet sin bestilling og gennemført betalingen.
Købere af produkter hos JNA accepterer af ovennævnte hensyn, at fortrydelsesretten begrænses til kun at gælde frem til tidspunktet for påbegyndelse af produktionen af den pågældende bestilling.
Privatlivspolitik
Din databeskyttelse bliver taget alvorligt. Vi har vedtaget denne privatlivspolitik, som danner grundlag for vores behandling af dine persondata.
Vi tager løbende stilling til, hvordan vi bedst muligt behandler dine data, og har især fokus på at dine grundrettigheder ikke påvirkes negativt. Derfor er vi særligt opmærksomme på risikoen for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme og datafortrolighed generelt.
Dataansvarlig og kontaktoplysninger JABS Denmark A/S er dataansvarlig for følgende hjemmesider og webshop: jna.dk
Kontaktoplysninger:
JABS Denmark A/S Cortex Park Vest 3, 3, 2
5230 Odense M
Tlf. 70 20 18 87
kontakt@jna.dk
CVR. 13833583
Kontaktoplysninger på Databeskyttelsesansvarlig
Nicolas Drost From
privacy@jna.dk
Databehandling sker på oplyst grundlag
Senest på tidspunktet for afgivelse af dine persondata vil vi oplyse dig om, hvilke data vi behandler om dig, og med hvilket formål, vi foretager behandlingen. Oplysningen vil enten ske via henvisning til denne privatlivspolitik, hvor en række gængse dataindsamlinger og formål er beskrevet, eller i form af særskilte oplysninger til dig, herunder eventuelt med anmodning om accept fra dig til behandlingen.
Data vi behandler om dig
Vores behandling af dine persondata sker for at give en bedre service til dig og sikre kvaliteten for de produkter og tjenester, som vi udbyder til dig.
Data kan blive indsamlet og behandlet af os i forbindelse med følgende kontakt med os:
- Brug af vores hjemmeside, herunder brugerprofil og webshop uden samtidigt køb
- Henvendelser til os pr. mail, telefon eller pr. alm. brev
- Køb via vores webshop herunder afgivelse af ordre og levering af varen
- Henvendelser til kundeservice pr. telefon eller via vores hjemmeside
- Konkurrencer, events og lign.
Data, som kan blive indsamlet og behandlet, omfatter
- Kontaktoplysninger fx navn, adresse, telefonnummer, mail
- Ordredata, købshistorik, betalingsoplysninger
- Samtykke til markedsføring, nyhedsbreve eller konkurrencer
- Persondata, herunder kontaktoplysninger, i mails til vores medarbejdere
- Brugeradfærd i forbindelse med brug af hjemmesiden, der indsamles via cookies
Formålet med behandling af dine persondata
Indsamling og behandling af dine persondata vil ske ud fra bestemte oplyste formål eller andre lovlige forretningsmæssige formål
Sådanne formål kan indbefatte
- Behandling af dit køb og levering af vores ydelse (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
- Opfyldelse af aftale på baggrund af din anmodning (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
- Administration af din relation til os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b eller f)
- Drift og optimering af vores hjemmesiden (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
- Opfyldelse af krav ifølge lovgivningen (GDPR art. 6, stk. 1, litra c)
- Kundeservice og generel kommunikation med os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b, c eller f)
- Udsendelse af nyhedsbreve og markedsføringsmateriale fra os eller en af vores samarbejdspartner (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)
- Annoncering til dig på sociale medier og andre digitale marketingplatforme (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)
- Danne nye målgrupper til annoncering på sociale medier (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)
Udelukkende behandling af nødvendige og relevante data
Dine persondata vil udelukkende blive behandlet ud fra de ved indsamlingen oplyste formål, herunder eventuelt via henvisning til denne privatlivspolitik og de formål, som er oplistet ovenfor. Kun data som er nødvendige til opfyldelse af disse formål vil være relevante og vores behandling vil derfor begrænse sig til sådanne persondata.
Inden vi foretager behandling af dine persondata, foretager vi en konkret vurdering af, om det er muligt at begrænse mængden af persondata, som skal indsamles og behandles. Vi foretager derudover også en konkret vurdering af, om det er muligt at behandle dine persondata anonymiseret eller pseudonymiseret.
For at sikre kvaliteten af dine data, har vi vedtaget interne regler og fastlagt procedurer for kontrol og opdatering af dine persondata.
Sletning af unødvendige persondata
Når formålet med indsamlingen og behandlingen af dine persondata er opfyldt, vil oplysningerne blive slettet.
Vi opbevarer dine oplysninger indtil formålet ikke længere er til stede, og vi har vurderet et behov for følgende opbevaringsperioder:
- Brug af en af vores hjemmeside, herunder webshop, uden samtidigt køb
- Se afsnittet nedenfor om cookies, hvor du kan se de konkrete opbevaringsperioder.
- Henvendelser til os pr. mail, telefon eller pr. alm. brev.
JNA har en generel slettepolitik, hvorefter medarbejderne skal slette eller anonymisere persondata, når der ikke længere er et formål med opbevaringen.
Indhentelse af samtykke inden databehandling eller behandling på andet lovligt grundlag
Vi behandler kun persondata om dig efter forud angivne formål. Inden vi foretager behandlingen, indhenter vi dit samtykke, eller baserer behandlingen på andet lovligt grundlag. Vi oplyser dig om grundlaget og formålet med indsamlingen og behandlingen af dine persondata, herunder eventuelt via henvisning til denne privatlivspolitik, hvor du nedenfor kan finde grundlaget for en række forskellige behandlinger.
Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Har du spørgsmål, eller ønsker du at trække dit samtykke tilbage, kan du henvende dig her.
Vær’ opmærksom på, at hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage i forhold til oplysninger afgivet til os, vil vi ikke være i stand til at viderebehandle dine oplysninger, medmindre vi er retligt eller kontraktuelt forpligtet hertil.
Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine persondata på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.
Cookies
Som næsten alle andre hjemmesider anvender vi cookies for at få siden til at fungere og til at gøre den lettere for dig at bruge. Cookies hjælper os bl.a. med at få overblik over besøg, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiderne og vores ydelser. Dermed kan vi give dig en bedre brugeroplevelse med mere relevant indhold.
Visse cookies indsamler følgende typer af oplysninger om dig, der efter omstændighederne kan udgøre persondata: Et unikt ID, tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på.
Denne indsamling foretages med hjemmel i databeskyttelsesforordningens (GDPR) artikel 6, stk. 1, litra f, da indsamlingen sker med henblik på at optimere hjemmesiderne til gavn for dig.
Videregivelse af persondata
Vi videregiver kun dine persondata til offentlige myndigheder, hvor lovgivningen foreskriver det.
Herudover kan vi overlade dine persondata til følgende kategorier af modtagere:
- Eksterne IT-leverandører
Vores samarbejdspartnere i form af leverandører og underleverandører af varer og tjenesteydelser, fx transport og levering, til dig på vegne af os
Leverandører af cookietjenester til hjemmesiderne. De nærmere formål med brugen af de enkelte cookies og videregivelse af persondata til tredjemand baseret på cookies fremgår af cookiepolitikken på vores hjemmeside.
- Revisorer, advokater og andre rådgivere
- Marketingpartnere
- Sociale medier og andre digitale marketingplatforme
Overførsel til modtagere i tredjelande, herunder internationale organisationer
Vi vil i visse tilfælde overføre dine persondata til modtagere uden for EU og EØS.
Dette sker i forbindelse med visse af vores anvendelse af cookietjenester på vores hjemmeside med formålet at drive og optimere hjemmesiderne. Du kan finde en liste over modtagere af persondata uden for EU og EØS samt grundlaget for overførslen i cookiepolitikken på den konkrete hjemmeside.
Derudover overfører vi efter omstændighederne oplysninger til visse leverandører eller underleverandører eller IT-serviceydelser uden for EU og EØS, når du handler via vores webshop. Du kan finde en liste over modtagere af persondata uden for EU og EØS samt grundlaget for overførslen i handelsbetingelserne for den konkrete webshop.
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine persondata på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.