Produktet er tilføjet kurven

  

Handelsbetingelser

(Senest opdateret 19.09.2017)

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser opdateres løbende og er gældende for alle tilbud, ordre og leverancer køb hos JNA Vinduer & Døre A/S (JNA). Når du handler med JNA, indgås aftaler på dansk.

Download handelsbetingelser som pdf

JNA ejes og drives af:

JNA Vinduer og døre A/S
Cvr nr. 13833583
Kratholmvej 27 – 5260 Odense
E-mail: jna@jna.dk
Tlf.: 70 23 15 23 


1) Bestilling 

Varen, du ønsker at bestille, lægges i indkøbskurven ved at klikke på ”Læg i kurv” ud for den pågældende varer. Ved at klikke på varekurv ikonet og "gå til kurv" kan du til enhver tid se hvilke varer, du har lagt i indkøbskurven, samt prisen på varerne. Når du er færdig med at vælge de varer, du ønsker, og når du har accepteret nærværende handelsbetingelser, går du videre til betalingssiderne/bestillingssiderne, hvor du kan afgive din bindende bestilling og gennemføre betalingen. Du kan afbryde købet helt frem til det tidspunkt, hvor du gennemfører betalingen.

 

2) Rettefrist og ændring af ordre

Din ordre kan ændres op til 12 timer efter bestillingen er gennemført, uanset hvilken ændring, der ønskes. Er din ordre foretaget i tidsrummet fredag kl. 14.00 til søndag kl. 12.00 kan den ikke annulleres eller ændres efter mandag kl. 9.00. Ønsker du at ændre din ordre inden for ovenstående tidsfrist, kan det KUN gøres ved du sender en mail til jna@jna.dk og din ændring skal efterfølgende bekræftes af JNA på mail for at være gældende.

 

3) Fortrydelsesret ved køb af specialfremstillede varer

Alle varer der ikke lagerføres som standardmål er specielproducerede varer, der er fremstillet specielt tilpasset dine individuelle mål, tilvalg, ønsker og behov Som køber accepterer du derfor, at fortrydelsesretten begrænses til kun at gælde frem til det tidspunkt hvor produktionen starter. Det betyder at fortrydelsesretten kun er gældende 12 timer efter din bestilling er gennemført (se afsnit 2). 

 

4) Fortrydelsesret ved køb af lagervarer

For alle lagerførte standardmål har vi udvidet den normale 14 dages fortrydelsesret for privatpersoners køb af varer online til 30 dage, gældende fra den dag, hvor varen modtages.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til jna@jna.dk ringe til os på telefon 70 23 15 23 eller benytte standardfortrydelsesformularen.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Når du har givet os besked om at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Såfremt varen har været monteret, installeret og/eller taget i brug forbeholder JNA sig ret til at nedsætte tilbagebetalingsbeløbet med et beløb, der svarer til forringelsen af varens værdi. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Eventuelle udgifter til returnering pålægges ikke forbrugeren.

Varen sendes til:
JNA A/S
Kratholmvej 27
5260 Odense S

 

5) Betaling af varer og gebyr på kreditkort

Betaling sker kontant i DKK ved brug af Dankort eller andet anvist betalingskort/ kreditkort via en sikker krypteret forbindelse. Oplysningerne sendes krypteret, hvilket kan genkendes på, at der i browserens statuslinje vises et lukket låseikon. Betaling sker via ePay, og det anvendte betalingssystem opfylder derfor meget strenge krav til sikkerheden. I betalingsmodulet indtastes betalingskortoplysninger, herunder kortnummer, navn på kortholder, udløbsdato og kontrolcifre. JNA gemmer ikke oplysninger om dit betalingskort, og når betalingen er gennemført, sletter ePay tillige alle informationer herom.

Hele beløbet bliver automatisk hævet på dit indbetalingskort i forbindelse med afsendelse og fakturering. Såfremt du i tidsrummet mellem bestilling og afsendelse skifter betalingskort, eller der på anden måde sker ændringer i dine kort og kontooplysninger, så betaling ikke kan trækkes på dit indbetalingskort, er du forpligtet til straks at give meddelelse herom til JNA. Kan beløbet ikke trækkes på dit kort ved afsendelse/fakturering og du ikke har lavet en anden aftale omkring betaling, er JNA forsat berettiget til at kræve købsaftalen gennemført og betaling skal ske til vores bankkonto inden levering.

Der pålægges intet gebyr for kortbetaling med Dankort og VISA/Dankort. På andre betalingsløsninger pålægges gebyr. Du kan altid se gebyrbeløbet i betalingsvinduet i forbindelse med indtastning af kortinformationer. Se transaktionspriser nedenfor:

Dankort / VISA-Dankort
Ingen gebyrer

MasterCard/ Visa/ Visa Electron
Dansk udstedte kort - 1,50% min. 0,70 kr. pr. transaktion
Udenlandsk udstedte kort - 2,95% min. 1,95 kr. pr. transaktion

 

6) Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det indbetalte beløb retur. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi det indbetalte, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om fortrydelse af købet. Vi gennemfører en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb, medmindre du har indvilget i noget andet.

 

7) Ordrebekræftelse

Før du afgiver din ordre kan du på din skærm bl.a. få nedenstående oplysninger, som også kan printes ud på papir.

Når du har afgivet din endelige ordre og gennemført betaling modtager du en ordrebekræftelse, som sendes til den e-mailadresse, du har oplyst i forbindelse med bestillingen. Ordrebekræftelsen vil indeholde følgende: Navn på køber, beskrivelse af de bestilte, varer samt pris i DKK inkl. Moms, totalbeløbet, som skal betales med fragt og evt. gebyrer, at betalingen er sket via betalingskort, købsdato (transaktionsdato), forventet leveringsuge, leveringsadresse, ordrenummer, transaktionsvaluta, transaktionsnummer, gengivelse af JNA´s handelsbetingelser.

 

8) Priser

Alle priser er angivet i DKK (danske kroner) inkl. moms, men uden fragt. Fragtprisen beregnes på hjemmesiden inden bestilling. De priser, du skal betale, er de priser, der er gældende på bestillingstidspunktet. Priserne er dagspriser og JNA er til enhver tid berettiget til uden varsel at ændre sine priser.

 

9) Målangivelse, design, materialevalg og montering

De anførte mål er altid angivet som produkternes udvendige karmmål. Målene opgives altid som bredde x højde. JNA foretager løbende produktudvikling, derfor forbeholder JNA sig ret til, til enhver tid og uden varsel, at produkternes design, udformning, materiale m.m. Din ordre vil altid blive produceret i henhold til de til enhver tid gældende standarder på det pågældende bestillingstidspunkt, derfor er varer, der bestilles på forskellige tidspunkter, ikke nødvendigvis ens i udformning, design m.m. 

Vedrørende montering: Der er flere forskellige måder, hvorpå man kan montere de produkter, du køber fra JNA. Den korrekte montering afhænger af flere forhold, herunder lige netop dit hus. Vi anbefaler derfor, at du læser montagevejledningen, der medfølger ved leverancen.

 

10) Levering

De købte varer sendes med fragtmand til den i ordrebekræftelsen angivne leveringsadresse, dog kun til vognkant. Såfremt køber ikke er til stede på leveringstidspunktet, accepterer køber hermed, at JNA kan foretage levering i købers fravær. Ansvaret for varen overgår til dig som kunde, når du får varen i hænde. Køber bærer risikoen for, at en fuldt læsset lastvogn kan køre frem til den anviste leveringsadresse. Er det ikke muligt at køre helt frem til leveringsadressen, anses levering som sket, når det købte er læsset af tættest muligt på leveringsadressen. Ventetid, unødig forlængelse af aflæsningstid eller forgæves leveringsforsøg som skyldes købers forhold, debiteres køber i henhold til fragtmandens gældende takster.

 

11) Fragtskader og andre skader

Fragtskade og evt. forkert antal varer skal meddeles til JNA hurtigst muligt og gerne inden 24 timer efter, at levering har fundet sted. Vi opfordrer dig til at kontrollere produkterne for fragtskader, det vil sige kontrollere, hvorvidt emballagen er brudt, eller om der er andre synlige tegn på skader, og om det bestilte antal enheder svarer til det leverede. Selve emballagen og/eller pallen skal ikke brydes og/eller åbnes for kontrol af fragtskader.

 

12) Leveringstidspunkt

Levering vil ske på det tidspunkt, der er angivet i ordrebekræftelsen. JNA tager forbehold for forsinkelse der skyldes force majeure, krig, lock-out, transportforstyrrelser, maskinhavari, materiale-, ordrebehandlings- og fabrikationsfejl. Køber kan uanset årsag maksimalt kræve skadeserstatning svarende til det købte produkts værdi.

 

13) Reklamation og garanti

Er et produkt mod forventning behæftet med en fejl eller mangel, kan du gøre mangelbeføjelser gældende (reklamere) i henhold til gældende dansk lovgivning. Når du handler med JNA, har du derfor 24 måneders reklamationsret. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Vi opfordrer til at synlige mangler/skader meddeles inden monteringen og senest 24 timer efter, at leveringen har fundet sted. Fejl eller mangler, der måtte opstå efterfølgende inden for den almindelige reklamationsperiode, skal meddeles via vores serviceformular på hjemmesiden inden for ”rimelig tid” Reklamerer du inden for 2 måneder, vil det altid blive betragtet som rettidigt. I alle tilfælde er JNA berettiget til at afhjælpe inden for rimelig tid, foretage ombytning eller tage de pågældende produkter retur. Ved berettiget reklamation kan JNA vælge at udbedre skaden, erstatte med ny vare eller give dekort på varen. Såfremt JNA leverer et nyt produkt, dækkes montageomkostninger ikke, hvis du bevidst har monteret et defekt produkt, f.eks. hvis elementet er synligt skadet under transport eller ikke svarer til det bestilte.

Reklamationer bedes altid ske via vores serviceformular på hjemmesiden https://www.jna.dk/kundecenter/reklamation/.

På vinduer og døre ydes der 10 års produktgaranti. Garanti omfatter ikke almindelig efterhjælp såsom justering af hængsler, rammer, finpudsning og smårifter i træet, udtræk fra knaster, opkogning eller bobler i malingen. Der ydes ikke garanti for tæthed på indadgående dobbeltdøre, indadgående døre generelt, der er monteret i gavl over stueplan. Indtrængen eller andre udsatte steder samt i tilfælde af specielle vind- og nedbørsforhold. Evt. følgeskadeomkostinger dækkes ikke. Garantien bortfalder hvis, monteringen ikke er korrekt udført. Den visuelle kvalitet på vinduer og døre bedømmes på 3 meters afstand og aldrig i direkte sollys. 

Vi har ikke mulighed for at sælge vores produkter til udlandet, herunder Grønland og Færøerne. Produkter, der monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti.

 

14) Behandling af personoplysninger

JNA lægger stor vægt på at værne om privatlivets fred. De personlige oplysninger, du afgiver i forbindelse med din bestilling (navn, adresse, e-mailadresse og telefonnr.), anvendes kun i det omfang, dette er nødvendigt for gennemførelsen af købet, og oplysningerne vil ikke blive videregivet til tredjemand. JNA’s behandling af personlige oplysninger sker i henhold til gældende persondatabeskyttelseslovgivning, og JNA A/S, jf. nærmere selskabsoplysninger ovenfor, er i denne sammenhæng dataansvarlig og databehandler. Alle servere, som benyttes til lagring af personlige oplysninger afgivet ved bestilling, er placeret sikret og centralt hos JNA A/S-koncernen eller hos JNA A/S koncernens it-partner. Data til brug for betalingens gennemførelse beror hos betalingsudbyderen dibs.dk/PBS. Du er til enhver tid berettiget til at få oplyst hvilke oplysninger, vi har registreret om dig, og du kan også kræve oplysningerne slettet, når købet er gennemført. Du skal blot henvende dig til JNA, jf. ovennævnte kontaktdata. Personoplysningerne registreres hos JNA og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og den ansatte hos JNA har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.jna.dk er JNA A/S. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

Cookies

På www.jna.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på www.jna.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af hvor mange besøgende, vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades m.v. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere www.jna.dk. 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til jna@jna.dk I tilfælde af at det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk

Jna.dk er e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på emærket.dk eller ring på tlf. 44858590.

Du kan også klage til EU-Kommissionens online klageportal her -https://ec.europa.eu/consumers/odr – dette er dog mest relevant, hvis du bor i et andet EU land end Danmark.